‘Breng-een-Vriend’ Campagne Make Hair
‘Breng-een-Vriend’ Campagne Make Hair
Klant: Make Hair
Project: ‘Breng-een-vriend’ campagne
Ontwerper: Nick
Jaar: 2023
Medium: Print
Project: ‘Breng-een-vriend’ campagne
Ontwerper: Nick
Jaar: 2023
Medium: Print
‘Breng-een-Vriend’ Campagne Make Hair
Make Hair, een prachtige kapsalon in Den Haag, benaderde ons met de uitdaging om meer klanten aan te trekken. Hun oorspronkelijke idee omvatte het verspreiden van flyers in hun buurt. Echter, bij Visual Identities geloofden we dat deze aanpak kostbaar en minder effectief zou zijn. In samenwerking met Make Hair hebben we een meer strategische oplossing bedacht.
Allereerst hebben we het doelgroep geïdentificeerd en een strategie ontwikkeld. We hebben nagedacht over hoe klanten in contact komen met de haarsalon. Ons voorstel was om hun bestaande klantenbestand in te zetten om nieuwe klanten aan te trekken. Dit resulteerde in de creatie van een ‘breng-een-vriend’ voucher, aangeboden aan klanten nadat ze een frisse knipbeurt hadden ervaren. Ze konden deze voucher vervolgens delen met hun familie en vrienden, die ook korting zouden krijgen bij hun eerste bezoek. Dit initiatief creëert een wederzijdse voordeel.
Wij zijn ervan overtuigd dat klanten aanmoedigen om Make Hair binnen hun persoonlijke netwerken te delen en aan te bevelen, effectiever is dan de traditionele methode van willekeurige flyer-distributie. Dit leidt namelijk tot verspilling omdat veel flyers worden weggegooid door degenen die zich niet voelen aangesproken.
Onze betrokkenheid strekte zich uit tot de conceptualisering van deze campagne, inclusief het ontwerp van de voucher, de inhoud en het uiteindelijke product, gedrukte vouchers. We zorgden ervoor dat het ontwerp naadloos aansloot op de website en eerdere drukwerkmaterialen.
Allereerst hebben we het doelgroep geïdentificeerd en een strategie ontwikkeld. We hebben nagedacht over hoe klanten in contact komen met de haarsalon. Ons voorstel was om hun bestaande klantenbestand in te zetten om nieuwe klanten aan te trekken. Dit resulteerde in de creatie van een ‘breng-een-vriend’ voucher, aangeboden aan klanten nadat ze een frisse knipbeurt hadden ervaren. Ze konden deze voucher vervolgens delen met hun familie en vrienden, die ook korting zouden krijgen bij hun eerste bezoek. Dit initiatief creëert een wederzijdse voordeel.
Wij zijn ervan overtuigd dat klanten aanmoedigen om Make Hair binnen hun persoonlijke netwerken te delen en aan te bevelen, effectiever is dan de traditionele methode van willekeurige flyer-distributie. Dit leidt namelijk tot verspilling omdat veel flyers worden weggegooid door degenen die zich niet voelen aangesproken.
Onze betrokkenheid strekte zich uit tot de conceptualisering van deze campagne, inclusief het ontwerp van de voucher, de inhoud en het uiteindelijke product, gedrukte vouchers. We zorgden ervoor dat het ontwerp naadloos aansloot op de website en eerdere drukwerkmaterialen.